بیماری کلیوی در سالمندان

بیماری کلیوی در سالمندان

کلیه دو عضو مهم در بدن انسان است. این اندام های لوبیایی شکل نقش بسازیی در عملکرد سیستم عمومی بدن ایفا می کنند. انسان برای ادامه حیات خود نیاز به یک جفت کلیه سالم دارد. با افزایش سن بسیاری از اعضای بدن کارایی خودشان را از دست می دهند.  افزایش سن و سالمندان درگیری بیماری کلیوی در سالمندان هستند. ما در این مقاله روش های پیشگیری و درمان بیماری های کلیوی در سالمندان را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بیماری کلیوی در سالمندان

بیماری کلیوی در سالمندان موجب از دست رفتن عملکرد و کارایی صحیح کلیه ها می شود. بیماری کلیوی علت های زیادی دارد، برخی  از علت های بیماری کلیوی سبک زندگی و غذایی که فرد در طول زندگی از آن استفاده کرده است.

بیماری کلیوی در سالمندان

انواع بیماری کلیوی در سالمندان

بیماری کلیوی در سالمندان معمولا دو کلیه فرد را درگیر می کند. اگر کلیه توانایی خود را در دفع مایعات بدن از دست بدهد. مایع اضافی و مواد زائد در بدن جمع می شود و باعث ورم و علائم اورمی (نارسایی کلیه) می شود. بیمارهای کلیویی علت های متفاوتی دارند که میتوان آنها را به سه دسته ارثی، مادرزادی و اکتسابی تقسیم کرد.

نارسایی کلیه به طور مادرزادی

بیماری مادرزادی کلیه شامل بدشکلی مجاری تناسلی می شود. این موضوع باعث عفونت کلیه یا تخریب بافت کلیه می شود.

نارسایی کلیه به طور اکتسابی

سن زیاد در سالمندان و شیوه زندگی اشتباه در دوران جوانی و میانسالی باعث بیماری کلیوی در دوران سالمندی می شود. بیماری اکتسابی کلیوی بسیار هستند، در علم پزشکی به آن نفریت یا التهاب کلیه می گویند.

نارسایی کلیه به طور ارثی

امکان انتقال بیماری های کلیوی به هر دو جنس مذکر و مونث وجود دارد. این نوع از بیماری کلیوی از نوجونی تا بزرگسالی همراه  فرد است. با افزایش سن، افراد در معرض  برخی از بیماری های کلیوی قرار می گیرند. این موضوع باعث التهاب کلیه، دیابت و بروز بیماری های کلیوی می شود.

مقاله پیشنهادی:تاثیر رژیم غذایی مناسب بر سلامت سالمندان

بیماری کلیوی در سالمندان

با افزایش  سن رسوبات، کلسترول، کلسیم و سایر  مواد معدنی در غده  شریان قرار می گیرند و باعث انسداد شریان کلیوی می شوند و در نهایت بر روی عملکرد کلیه  ها تاثیر می گذارد. یکی دیگر از بیماری های کلیوی در سالمندان، عفوت ادرای است که امکان پخش در کلیه ها را هم دارد.

علائم بیماری کلیوی در سالمندان

بیماری کلیوی به بیماری خاموش معروف است. زیرا این بیماری علائم هشدار دهنده ای ندارد. افراد ممکن است قبل از بروز علائم  90 درصد کلیه خود را از دست بدهند. برخی از علائم عمومی بیماری کلیوی در سالمندان:

  • بوی بد دهن و احساس طعم فلز در دهان
  • راش ( خارش شدید و بثورات پوستی)
  • استفراغ و تهوع
  • تنگی نفس
  • خستگی
  • احساس  سرمای بیش از حد
  • پف کردن پاها
  • تغییر در ظاهر ادرار

درمان بیماری کلیوی در سالمندان

بعضی از بیماری های کلیوی در سالمندان امکان درمان دارند، اما برخی از بیماری های کلیوی در سالمندان که  یشرفت می کنند باعث از کار افتاد کلیه های فرد می شود که نیاز به دیالیز یا پیوند کلیه دارند. بیماری های کلیویی مانند عفونت کلیه و سنگ کلیه امکان درمان دارند. بیماری های کلیویی مانند گلومرول، التهاب مزمن و گلومرلونفریت به آهستگی پیشرفت می کنند. باعث نارسایی کلیه می شوند. در این نوع از بیماری ها پزشک دارو تجویز می کند یا رژیم غذایی خاصی را توصیه می کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله  بیماری های سالمندان را از دست ندهید.

بیماری کلیوی در سالمندان

اعزام پرستار حرفه ای از موسسه امید نرسینگ

شرکت پرستاری امید نرسینگ با تجربه چند ساله ، هر گونه خدمات پرستاری و پرستار سالمند در منزل شما را انجام می‌دهد.

اگر چنانچه بیماری دارید که درگیر بیماری کلیوی است و نگهداری ویژه نیاز دارد می توانید از موسسه امید نرسینگ درخواست پرستار نمایید تا با حضور پرستار حرفه ای و مسئول دیگر نگران دچار شدن بیمار خود به زخم بستر نباشید و در صورتی که بیمار شما قبلا دچار این زخم ها شده است پرستار می تواند به شما در درمان زخم بستر بیمارتان یاری رساند.

تمام کارکنان شرکت امید نرسینگ از تجربه و مهارت بالایی برخوردار بوده و زیر نظر کارشناسان موسسه توانبخشی فعالیت می کنند. هدف ما رضایت شما و بهبود وضعیت سلامتی عزیزان شما است.

با ما در ارتباط باشید.

خدمات مرکز پرستاری امید

خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید