مسئولیت های پرستار کودک در منزل

مسئولیت های پرستار

مواقعی که والدین توانایی و وقت کافی برای مراقبت از فرزند خود ندارند می توانند از پرستار کمک بگیرند. پرستار به والدین کمک می کند تا نیازهای جسمی، عاطفی و اجتماعی کودکان برآورده شود. در این مقاله می خواهیم راجع به مسئولیت های پرستار کودک با شما صحبت کنیم.

مزایای استخدام پرستار کودک در منزل

با توجه به مشغله های کاری خانواده ها، نیاز به پرستار برای مراقبت از کودکان بیشتر شده است. استخدام پرستار کودک در منزل باعث می شود کودک احساس تنهایی نکند و امور مربوط به کودک نیز به صورت صحیح انجام شود. مراقبت از کودک باید به گونه ای باشد که فضای امن و راحتی برای کودک فراهم شود و کودک در نبود والدین خود احساس ناراحتی نکند.

استخدام یک پرستار باتجربه و مطمئن به شما کمک می کند تا کودک تان در نبود شما احساس امنیت داشته باشد و تمام فعالیت های روزانه مانند تغذیه، خواب، آموزش و غیره را انجام دهد.

از طرف دیگر، شما به عنوان والدین کودک کنترل بهتری روی جنبه های مختلف زندگی خواهید داشت. همچنین، فرصت بیشتری را برای توسعه و پیشرفت خود بدست خواهید آورد.

پرستار کودک - امیدنرسینگ

ایجاد فضای امن برای کودک

اولین نکته برای مراقبت از کودک، امنیت او است. برای والدین نیز مهم است که کودک در چه محیطی و در کنار چه کسانی احساس راحتی می کند. بنابراین، وظیفه پرستار کودک این است که او را از هر گونه خطرات احتمالی محافظت کند و کودک را برای مدت طولانی تنها نگذارد.

در صورتی که فرزند شما بسیار کوچک است، مسئولیت های پرستار نیز سنگین تر خواهد بود و باید بیشتر از هر وقت دیگر مراقب امنیت کودک باشد.

انجام امور نظافت کودک

پرستار کودک دارای مسئولیت های زیادی می باشد که نظر به سن کودک متفاوت است. بعضی از وظایف با توجه به توافق طرفین تعیین می گردد. اما از آنجائیکه اولویت اصلی پرستار مراقبت از کودک است، در صورت انجام سایر فعالیت ها می تواند تقاضای پرداخت حقوق بیشتری کند.

گاهی در لایحه وظایف بعضی از پرستاران نظافت مربوط به کودک نیز ذکر می گردد. وظایف یک پرستار در زمینه نظافت شامل شستن لباس های کودک، نظافت و مرتب کردن اتاق کودک، تهیه غذا و شستن ظروف غذای کودک و موارد دیگر می باشد.

مقابله با علائم هشدار دهنده در وضعیت کودک

والدین باید پرستار را از وضعیت کودک آگاه کند. در صورتی که کودک به بیماری خاصی مبتلا است، داروهای لازم را در اختیار پرستار قرار دهید تا در ساعات مشخص به کودک بدهد.

اگر کودک شما شرایط خاصی دارد، به دنبال پرستاری باشید که آشنایی کامل با کمک های اولیه را داشته باشد و بتواند در مواقع اضطراری اقدامات لازم را انجام دهد. پرستار کودک در صورت مواجهه با چنین شرایطی باید در اسرع وقت به والدین، دوستان و اقوام کودک اطلاع دهد.

بیشتر بدانید: مراقبت های تخصصی از کودکان

  انجام فعالیت های آموزشی و سرگرمی کودک

کودکان از ماندن در یک محیط زود خسته می شوند و باید سرگرمی های مفیدی برای آن ها در نظر گرفته شود. پرستار می تواند ساعات مشخصی را برای بازی و سرگرمی کودک تعیین کند و فعالیت هایی که باعث ایجاد خلاقیت او می شود را انجام دهد.

در صورتی که کودک ملزم به انجام فعالیت های آموزشی است، پرستار باید در انجام تکالیف او کمک و راهنمایی های لازم را انجام دهد و ساعتی را نیز برای تفریح کودک در نظر داشته باشد.

پرستار در نبود والدین باید به تمام فعالیت های کودک نظارت داشته باشد و زمان مطالعه، سرگرمی و استراحت او را تنظیم کند تا در روال روزانه کودک اختلالی بوجود نیاید.

پرستار کودک - مراقبت از کودک

آماده کردن غذای کودک

از وظایف دیگر پرستار کودک این است که نسبت به تغذیه او توجه داشته باشد. برخی از والدین وعده های غذای فرزندشان را خودشان تهیه کرده و در اختیار پرستار قرار می دهند. ولی گاهی اوقات پرستار کودک مسئول تهیه کردن  غذا و میان وعده های کودک می باشد.

بدین ترتیب پرستار مسئول است با توجه به سن کودک و نوع تغذیه او، مطابق با ذائقه کودک انواع غذاهای مناسب را تهیه کرده و در زمان مشخصی به کودک بدهد.

نکات مهم هنگام انتخاب پرستار کودک

با توجه به اینکه هر پرستار کودک منحصر به فرد است، هر کدام از ویژگی های خاصی برخوردار هستند که در اکثر آن ها مشابه است.

  • اشتیاق: پرستار کودک باید از مراقبت کردن کودکان لذت ببرد و با شور و شوق با آن ها برخورد کند. در غیر این صورت ارتباط خوبی با کودک برقرا نخواهد کرد.
  • ابتکار: برقراری ارتباط خوب با کودک باعث می شود تا بتوانید استعدادهای او را کشف کنید و در راستای پیشرفت او در زمینه های مختلف نقش مهمی داشته باشید.
  • سرگرمی: پرستار باید توانایی و حوصله بازی با کودک را داشته باشد. کودک را با بازی هایی که به آن علاقه دارد همراهی کند. حتی می تواند از بازی های خلاقانه، علمی و سرگرمی استفاده کند.
  • مسئولیت پذیری: پرستار باید در قبال تعهداتی که به والدین کودک دارد، مسئولیت پذیر باشد. همچنین، تلاش کند برنامه ریزی دقیقی را در زمینه تغذیه، سرگرمی، آموزش و استراحت کودک تهیه کند.
  • حرفه ای بودن: نگهداری از کودکان، یک شغل دشواری است و باید جدی گرفته شود. پرستار باید قابل اعتماد، متعهد و دارای تجربه باشد.
  • مسئولیت پذیری: پرستار کودک باید به موقع حاضر شود و برای مسئولیتی که در قبال خانواده کودک دارد ارزش قائل باشد.

امیدنرسینگ، معتبرترین مرکز اعزام پرستار

نگهداری و مراقبت از کودک مستلزم اصولی است که هر پرستار باید از آن آگاه باشد. اگر چنین باشد، نگرانی های والدین نیز نسبت به کودک شان کمتر خواهد بود. مسئولیت های پرستار کودک باید با توجه به شرایط کودک مشخص گردد و تعهداتی مبنی بر ایمن بودن و سلامتی کودک را داشته باشد.

موسسات زیادی در زمینه استخدام و اعزام پرستار کودک فعالیت می کنند. خدمات پرستاری امیدنرسینگ ، با داشتن پرستاران متخصص و باتجربه آماده است تا بهترین خدمات مراقبتی را برای کودکان، سالمندان و بیماران شما ارائه دهد.

خدمات مرکز پرستاری امید

خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید