نمونه گیری در منزل

نمونه گیری در منزل - امید نرسینگ

خدماتی نظیر آزمایش و نمونه گیری در منزل برای کسانی که سالمند و یا بیمار بدحال در منزل دارند یکی از خدمات پزشکی بسیار سودمند است که در سالهای اخیر و خصوصا با شیوع کرونا بیشتر مورد استقبال قرار گرفت.

این امر برای افرادی که به دلایلی نیاز به استراحت مطلق دارند یا بیماران بدحال، کمایی، قطع نخاع و … بسیار مفید خواهد بود. برخی خانمهای باردار که در معرض خطر سقط جنین قرار دارند و پزشک برای آنها استراحت مطلق تجویز کرده نیز می توانند از این خدمات بهره بگیرند.

موسسه امیدنرسینگ آماده اعزام پرستار جهت نمونه گیری در منازل شما می باشد. ما در این مقاله علاوه بر معرفی این موسسه معتبر اطلاعاتی در این خصوص به شما خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

نمونه گیری در منزل چیست؟

گرفتن نمونه خون، ادرار و مدفوع برای آزمایش در منزل توسط پرستار اعزامی از سوی آزمایشگاه یا موسسات اعزام پرستار انجام می شود که به هزینه آزمایش دستمزد پرستار و هزینه ایاب و ذهاب هم افزوده می شود. البته این مقدار افزایش در مقابل هزینه ایاب و ذهاب به سمت آزمایشگاه و اتلاف وقت و احتمال آلودگی و ابتلا به بیماری بسیار ناچیز است.

نمونه گیری در منزل - آزمایشگاه

مزیت های نمونه گیری در منزل

1- اغلب آزمایشگاهها خصوصا در نوبت صبح به دلیل لزوم ناشتا بودن برای بسیاری از آزمایش ها بسیار شلوغ هستند. گاهی افراد حتی تا دو ساعت معطلی در آزمایشگاه را تجربه می کنند و این کلافگی را به همراه خواهد داشت.

با انجام نمونه گیری در منزل این اتلاف وقت بوجود نمی آید و این زمانی ارزش بیشتری پیدا می کند که بیماری که قرار است از او نمونه گیری شود بدحال باشد یا محدودیت های حرکتی داشته باشد. بی شک انتظار در صف آزمایشگاه برای شخص بیمار بسیار آزاردهنده خواهد بود.

2- برخی افراد خصوصا افراد بیمار و بعضی سالمندان دارای بیماری باید در محیطی عاری از ویروس و میکروب باشند تا به دلیل ضعف بدنی دچار بیماریهای گوناگون نشوند. نمونه گیری در منزل به این عزیزان کمک می کند تا در معرض آلودگیهای محیطی در آزمایشگاه قرار نگیرند و بیمار نشوند.

3- برخی خانمهای باردار به دلایلی باید در دوره بارداری خصوصا ماههای آخر استراحت مطلق داشته باشند و از حرکت کردن خودداری کنند تا از سقط جنین جلوگیری کنند.

انجام نمونه گیری و آزمایش در ماههای مختلف ممکن است از سمت پزشک آنها تجویز شود که امکان مراجعه حضوری به آزمایشگاه برای این خانمها وجود ندارد. پس نمونه گیری در منزل بهترین راه برای گرفتن آزمایش از آنهاست. در این زمینه شما می توانید از طریق تماس با موسسه امیدنرسینگ جهت نمونه گیری درخواست پرستار نمایید.

پزشک در منزل از دیگر خدمات شرکت پرستاری امید نرسینگ است.

نمونه گیری در منزل - اعزام پرستار

نکات مهم نمونه گیری در منزل

  1. فرد آزمایش دهنده باید در آرامش باشد زیرا استرس نتیجه آزمایش را دستخوش تغییر خواهد کرد.
  2. برای آزمایشاتی که باید ناشتا انجام شوند دقت شود که زمان ناشتایی رعایت شود.
  3. اگر فرد آزمایش دهنده به الکل حساسیت دارد باید قبل از خونگیری به پرستار اعلام نماید.
  4. فرد آزمایش دهنده باید پرستار را از هرگونه بیماری که به آن مبتلاست مطلع نماید.
  5. پس از انجام خونگیری باید محل خونگیری با پنبه فشرده گردد تا از خونریزی این قسمت جلوگیری شود.
  6. در موقع خونگیری باید همه نکات بهداشتی در منزل رعایت شود تا نمونه دچار آلودگی نشود.
  7. پس از تمام شدن خونگیری فرد باید مشت را باز کند تا از بند آمدن خون جلوگیری نماید.

پیشنهاد می کنیم مقاله سرم تراپی در منزل را مطالعه نمایید. 

نمونه گیری در منزل - خونگیری

اعزام پرستار حرفه ای از موسسه امید نرسینگ

شرکت پرستاری امید نرسینگ ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل افراد سالمند ، کودک ، پرستار بیمار در منزل و همراه بیمار در بیمارستان است . برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

اگر چنانچه بیماری دارید که قادر به تحرک در رختخواب نیست و نگهداری ویژه نیاز دارد می توانید از موسسه امید نرسینگ درخواست پرستار نمایید تا با حضور پرستاری حرفه ای و مسئول دیگر نگران دچار شدن بیمار خود به زخم بستر نباشید و در صورتی که بیمار شما قبلا دچار این زخم ها شده است پرستار می تواند به شما در درمان زخم بستر بیمارتان یاری رساند.

تمام کارکنان شرکت امید نرسینگ از تجربه و مهارت بالایی برخوردار بوده و زیر نظر کارشناسان موسسه توانبخشی فعالیت می کنند. هدف ما رضایت شما و بهبود وضعیت سلامتی عزیزان شما است.

خدمات مرکز پرستاری امید

خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید