پرستار بیمار در منزل

پرستار بیمار در منزل - امید نرسینگ

ابتلا به انواع بیماری ها، بروز تصادفات و وقوع حوادث امری اجتناب ناپذیر است و ممکن است برای هر فردی در طول عمرش اتفاق بیفتد. اما هر فردی که دچار آسیب و بیماری می شود نیاز به مراقبت و پرستاری دارد.

برخی بیماران به دلیل شرایط خاص باید در بیمارستان بستری شوند ولی برخی دیگر بعد از درمان های اولیه مرخص می شوند تا در منزل به ادامه درمان و استراحت بپردازند تا بهبودی کامل حاصل شود.

شغلی تحت عنوان پرستار بیمار در منزل شاید چند دهه است که به خدمات پرستاری اضافه شده است. چرا که در گذشته اغلب بیماران بستری در منزل فردی از اطرافیان را داشتند که به پرستاری از آنان مشغول شود ولی امروزه برخی افراد به دلیل مشغله های گوناگون و یا دوری و مهاجرت اطرافیان و خانواده کسی را ندارند تا از آنان در هنگام بیماری مراقبت و پرستاری نماید.

مراکز اعزام پرستار این وظیفه را به خوبی ایفا کرده و پرستاری حرفه ای را به بیماران در منزل ارائه می دهند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با خدمات پرستار بیمار در منزل آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله استخدام پرستار خصوصی کودک در منزل را از دست ندهید. 

پرستار بیمار در منزل - پرستار بیمار کیست

پرستار بیمار در منزل کیست؟

پرستار بیمار در منزل فردی است که با مهارت و تجربه کاری در زمینه پرستاری به درخواست فرد بیمار یا خانواده اش و از سوی مرکز اعزام پرستار به مراقبت از بیمار در منزل می پردازد.

با توجه به اینکه وضعیت بیمار در چه سطحی از بیماری باشد ارائه خدمات بصورت روزانه، شبانه روزی یا تنها ارائه خدماتی نظیر تزریقات، تعویض پانسمان، سرم تراپی و … می باشد.

مزایای استفاده از خدمات پرستاری در منزل

  • اگر بتوان بیماری را در منزل پرستاری کرد یک تخت بیمارستان خالی می شود که می توان بیمار دیگری که حال وخیم تری دارد را بستری کرد. پس از ازدحام و شلوغی بی مورد بیمارستانها پیشگیری می شود.
  • هزینه نگهداری از بیمار در منزل به مراتب کمتر از بستری شدن در بیمارستان است. اگر بیمار در بیمارستان بستری شود علاوه بر هزینه دارو و درمان، هزینه بستری بیمار در بیمارستان، هزینه های ایاب و ذهاب به بیمارستان، هزینه استخدام پرستار و همراه بیمار در بیمارستان و … به هزینه ها اضافه می شود که در صورت بستری بیمار در منزل این هزینه ها کاسته می شود.
  • اطرافیان و خانواده بیمار به دلیل هماهنگی جهت حضور در بیمارستان در ساعات ملاقات، رسیدگی به نیازهای بیمار، خرید مایحتاج مورد نیاز او و تردد در ترافیک برای رسیدن به بیمارستان متحمل سختی و مشقت بیشتری می شوند در حالیکه اگر بیمار در منزل بستری شود بسیاری از این مشکلات رفع می شود.
  • خود بیماران هم در محیط منزل خود بسیار راحت تر هستند و اغلب آنها اذعان می کنند که تحمل محیط بیمارستان برایشان سخت و دشوار است. فرد با بستری شدن در منزل خود و استفاده از خدمات پرستار بیمار در منزل می تواند آرامش بیشتری داشته باشد و دوری از خانواده اش او را آزار نمی دهد و این در بهبود بیماری اش موثر است.
پرستار بیمار در منزل - مزایا

خدمات پرستار بیمار در منزل

  • انجام سرم تراپی، تزریقات و پانسمان
  • مراقبت از سوند و تراشه، بگ ها و لوله گذاریها
  • توجه به دستگاههای ثبت علائم حیاتی مثل اکسیژن یا ضربان قلب
  • اجرای کلیه دستورات پزشک معالج در رابطه با زمان و میزان مصرف دارو، استراحت، تغذیه و …
  • توجه به مقدار غذا و آب مصرفی بیمار و میزان دفع او
  • انجام تغذیه وریدی یا با لوله برای بیمارانی که نمی توانند بطور طبیعی تغذیه نمایند.
  • سعی در ارتقاء سلامت روانی بیمار از جمله صحبت کردن با او، کتاب خواندن، فیلم دیدن، دلداری دادن و امید دادن به بهبودی.
  • یادآوری مصرف داروها به بیمار یا خوراندن دارو به او در مواقعی که خود قادر به این کار نیست
  • بررسی روزانه بدن بیمار از نظر کنترل عدم وجود عفونت، زخم بستر و قارچهای پوستی
  • مراقبت از بیماری که در حال احتضار است
  • حفظ امنیت بیمار از نظر جانی
  • تغییر وضعیت بیمار روی تخت برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر و کمک به جابجایی او
  • حمام کردن بیمار در بیمارانی که خود قادر به این کار نیستند
  • تعویض لباسهای بیمار و شانه کردن موها و در کل کمک به پیراستگی بیمار

پیشنهاد می کنیم مقاله خدمات پرستاری در بیمارستان را مطالعه نمایید. 

پرستار بیمار در منزل - خدمات

اعزام پرستار حرفه ای از موسسه امید نرسینگ

شرکت پرستاری امید نرسینگ با تجربه چند ساله و ، هر گونه خدمات پرستاری و پرستاری افراد سالمند و کودکان شما را انجام می‌دهد.

اگر چنانچه بیماری دارید که قادر به تحرک در رختخواب نیست و نگهداری ویژه نیاز دارد می توانید از موسسه امید نرسینگ درخواست پرستار نمایید تا با حضور پرستاری حرفه ای و مسئول دیگر نگران دچار شدن بیمار خود به زخم بستر نباشید و در صورتی که بیمار شما قبلا دچار این زخم ها شده است پرستار می تواند به شما در درمان زخم بستر بیمارتان یاری رساند.

تمام کارکنان شرکت امید نرسینگ از تجربه و مهارت بالایی برخوردار بوده و زیر نظر کارشناسان موسسه توانبخشی فعالیت می کنند. هدف ما رضایت شما و بهبود وضعیت سلامتی عزیزان شما است.

خدمات مرکز پرستاری امید

خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید