پرستار سالمند

پرستار سالمند

استخدام پرستار سالمند

پدر و مادر از نعمات الهی هستند و خدمت به آنها وظیفه ما بوده و کوچکترین کار برای جبران زحمات آنهاست . اما امروزه مشغله کاری افراد یا فاصله محل سکونت و همچنین دشواری جابجایی در این ترافیک بسیار دست و پا گیر است .  اینها از مسائلی هستند که عمده افراد برای نگهداری و خدمت رسانی به پدر و مادر خود با مشکل مواجه می شوند و به فکر پرستار سالمند می افتند .

با توجه به موارد بالا و حساسیت ویژه سنین سالمندی ، نیاز به پرستار سالمند در منزل امروزه خیلی زیاد حس می‌ شود .  یکی از اصلی ترین دغدغه‌  خانواده‌ های شاغل ، یافتن  فردی مسلط به امور سالمندان ، با تجربه و نیز پرستاری که بتواند در نبود ما به خوبی مانند یکی از اعضای خانواده مراقب پدر و مادر سالمندمان باشد و به وی در کارهای شخصی یا امور منزل کمک کند .

مطلب مرتبط : نقش پرستار خانگی در مراقبت از سالمندان 

پرستار سالمند - استخدام پرستار سالمند

پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمندان فردی است مسئولیت پذیر که بصورت کلی وظیفه مراقبت و انجام امور شخصی سالمند در منزل را به عهده دارد . پرستار سالمند از نظر تخصص کاری و تحصیلات به سه سطح تقسیم می شود :

  • مراقب و نگهدار
  • بهیار
  • پرستار

بطور مثال اگر پدر و مادر عزیز شما به لحاظ جسمانی در سلامت هستند و صرفا برای انجام امور شخصی و منزل خود نیاز به کمک و همراهی دارند ، مراقب سالمند به خوبی از عهده انجام چنین اموری برخواهد آمد .

اما گاها سالمند در منزل مشکلات فیزیکی دارد که نیاز به مراقبت‌ های پرستاری در منزل دارد در این حالت نیاز به یک بهیار و یا پرستار متخصص در منزل است تا امور درمانی و پزشکی او را در خانه بر عهده بگیرد .

مقاله پیشنهادی : پرستار بیمار در منزل

پرستار سالمند - وظایف پرستار

وظایف پرستار سالمندان

مراقبت و نگهداری از سالمند

صرفا نگهداری و مراقبت از سالمندان کفایت نمی کند بلکه یک پرستار باید رابطه ای خوب ، با نشاط و دوستانه با ایشان برقرار کند . به طوری که پدر و مادر ما کاملا احساس خوشحالی داشته باشند .

امور خانه داری

مراقب سالمند علاوه بر نگهداری از او ، امور منزل را برای ایشان انجام می‌ دهد . این فعالیت‌ ها شامل پخت غذای مناسب با رژیم غذایی وی ، امور نظافت منزل و پذیرایی از مهمانان وی می‌ باشد .

استحمام سالمند و رسیدگی به نظافت شخصی

از کارهایی که انجام آن در زمان کهولت سن به دلیل مشکلات حرکتی برای سالمندان دشوار است ، استحمام و انجام  نظافت شخصی ، رفتن به توالت و یا مرتب کردن و اصلاح موها می‌ باشد . بعضی از سالمندان به دلیل مشکلاتی همچون بی اختیاری در ادرار و … نیاز به پوشک شدن دارند که این موارد نیز در حیطه وظایف پرستار سالمند می‌ باشد .

رسیدگی به وضعیت درمانی سالمند در منزل

عمده سالمندان از داروهای بخصوص استفاده می کنند و دارای شرایط درمانی ویژه هستند که مراقبت و رسیدگی به امور درمانی و مصرف داروها به طور منظم یا حتی سنجش فشار خون  و قند خون به عهده پرستار سالمند می باشد .

پیشنهاد می کنیم مقاله بیماری های سالمندان را مطالعه نمایید . 

پرستار سالمند - رسیدگی به وضع دارو و درمان سالمند

شرکت پرستار سالمند در منزل  در تهران

شرکت امید نرسینگ با تجربه چند ساله و همکاری با موسسه الفاطب ، هر گونه خدمات پرستاری و پرستاری افراد سالمند و کودکان شما را انجام می‌ دهد . تمام کارکنان شرکت امید نرسینگ از تجربه و مهارت بالایی برخوردار بوده و زیر نظر کارشناسان موسسه توانبخشی فعالیت می کنند . هدف ما رضایت شما و بهبود وضعیت سلامتی عزیزان شما است .

شما می توانید با دنبال کردن اینستاگرام مرکز پرستاری امید از آخرین اطلاعات پزشکی آگاه شوید .

برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل با ما تماس بگیرید .  02177517605

خدمات مرکز پرستاری امید

خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید