مراقبت از کودک سرماخورده در منزل

مراقبت از کودک سرماخورده

سرماخوردگی یکی از مشکلات حادی است.که بیشتر افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به آن مبتلا می شوند. به همین دلیل کودکان بیشتر در معرض این بیماری هستند و نگرانی های زیادی برای والدین ایجاد خواهد کرد. اگر مراقبت از کودک سرماخورده در منزل را جدی بگیرید، در مدت زمان کوتاهی بهبودی حاصل می شود. در ادامه با مرکز پرستاری امید همراه باشید.

پزشکان نیز بر این باورند.که سرماخوردگی به درمان خاصی نیاز ندارد و با مراقبت های خانگی می توانید آن را درمان کنید. در این مقاله نیز برخی از روش های مراقبتی برای کودکان سرماخورده بیان شده است که با عملی کردن آن ها می توانید زمان بهبودی کودک تان را تسریع ببخشید.

اگر کودک شما بیمار است و وقت کافی برای مراقبت از او را ندارید، ما بهترین و مطمئن ترین پرستاران متخصص را برای شما اعزام می کنیم. کافی است با ما تماس گرفته و برای استخدام پرستار با کارشناسان ما صحبت کنید.

آشنایی با علائم سرماخودرگی در کودکان

هر بیماری در ابتدا یه سری علائم خفیف و در صورت تشدید بیماری علائم وخیمی را از خود نشان می دهد. علائم سرماخوردگی در کودکان نیز همانند بزرگسالان است و ممکن است در ابتدا با مشکلاتی از قبیل عطسه، آبریزش بینی، سرفه و تب دست و پنجه نرم کنند.

التبه باید خاطر نشان کرد که این علائم در همه افراد یکسان نیست و مدت زمان بهبودی نیز در آن ها فرق می کند. اگر از همان ابتدا هر یک از این علائم سرماخوردگی را جدی بگیرید و از درمان خانگی و یا دارویی استفاده کنید، جلوی پیشروی بیماری را خواهید گرفت.

در ادامه مقاله راهکارهایی که والدین می توانند در مراقبت از کودک سرماخورده انجام دهند را تشریح کرده ایم.

مراقبت از کودک سرماخورده - موسسه امیدنرسینگ

مصرف مایعات در دوران سرماخوردگی کودک

در هنگام بیماری کودک مقدار آب زیادی را از دست می دهد و به همین دلیل باید مایعات بیشتری مصرف کند. از طرف دیگر، مسیر بینی و حلق کودک مملو از خلط بوده و میلی به غذا و نوشیدنی ندارد. تنها راه حل این است که میزان مصرف مایعات را افزایش دهید.

اگر کودک شما رغبتی به نوشیدن آب ندارد، می توانید.از اسموتی میوه ها و نوشیدنی های مورد علاقه کودک استفاده کنید. اما کودکان زیر 6 ماه بهتر است مقدار آب کمتری مصرف کنند تا باعث ایجاد مشکلات خطرناک نشوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه استخدام پرستار کودک در منزل در سال 1401 را نیز بخوانید.

پایین آوردن تب کودک

بیشتر کودکان هنگام ابتلا به بیماری سرماخوردگی با تب شدیدی روبرو می شوند. والدین باید این مورد را جدی بگیرند و از راه های مناسبی برای کاهش تب کودک استفاده کنند.

پزشکان استفاده از داروهای سرماخوردگی را برای کودکان توصیه نمی کنند و فقط در مواقع ضروری ممکن است شربت خاصی را برای کودک تجویز کند.

بهتر است درجه تب کودک را هر لحظه چک کنید و در صورت بالا رفتن آن سریعا به پزشک مراجعه کنید. اما در شرایط عادی می توانید از راهکارهایی که در ادامه گفته شده استفاده کنید.

اولین و ساده ترین راه حل این است که دمای اتاق کودک را خنک نگه دارید و از پوشش اضافی خودداری کنید. در هوای گرم نیز بهتر است از وسایل خنک کننده استفاده کنید و گاهی پای کودک را با آب ولرم بشویید.

علاوه براین، قرار دادن حوله نم دار بر روی پیشانی کودک در کاهش تب بسیار تاثیرگذار خواهد بود. به شرط آنکه این کار را چندین مرتبه در روز انجام دهید تا دمای بدن کودک پایین شود.

خدمات پرستاری امید نرسینگ ارائه دهنده خدماتی مانند پرستار همراه بیمار ، مراقب بیمار در منزل است.

درمان گلودرد در کودک سرماخورده

گلودرد از علائمی است که برخی از کودکان به آن مبتلا می شوند. برای درمان گلودرد بهتر است مایعات بیشتری به کودک خود بدهید. مصرف سوپ سبزیجات و سوپ مرغ برای بهبود وضعیت کودک بسیار عالی است. البته در کنار آن می توانید از آبمیوه های طبیعی نیز استفاده کنید.

تحقیقات ثابت کرده که تغذیه درست کودک می تواند نتیجه بهتری در مقایسه با مصرف داروها داشته باشد و مدت زمان بهبودی را تسریع ببخشد.

استفاده از داروهای ضد سرماخوردگی

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، سرماخوردگی نیاز به داروی خاصی ندارد بلکه باید مراقبت بیشتری در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن کودک انجام دهید.

اگر متوجه علایم غیر طبیعی مانند تب بالا، سرفه شدید، خس خس سینه و موارد دیگر شدید حتما به پزشک مراجعه کنید و از اقدامات خودسرانه جلوگیری کنید.

استفاده از آنتی بیوتیک ها برای کودکان مناسب نیست و فقط در موارد حساس ممکن است پزشک داروهایی مانند شربت ضد سرفه و تب بر برای کودک تجویز کند.

اگر می خواهید برای استخدام پرستار اقدام کنید روی دکمه زیر کلیک کنید.

مراقبت از کودک سرماخورده - پرستار کودک

سایر راهکارهای درمانی در مراقبت از کودکان سرماخورده

با توجه به اینکه علائم سرماخوردگی در کودکان متفاوت است، ممکن است راهکارهای مختلفی را برای درمان استفاده کنید. برخی از کودکان هنگام ابتلا به سرماخوردگی از تب شدیدی رنج می برند و برخی دیگر از گلودردی و سرفه زیاد.

راه حل هایی که در ادامه بیان شده است، برای بهبودی کودک سرماخورده بسیار مفید است و بهتر است تا یک هفته الی ده روز مراقبت های جدی در این زمینه انجام شود.

  • خواب کافی: مهم ترین توصیه پزشکان برای بیماران سرماخورده استراحت و خواب کافی است که به بهبود بیمار بسیار کمک می کند.
  • تخلیه راه تنفسی: استفاده از قطره بینی، تنفس بخار آب و حمام آب گرم می تواند به تخلیه راه تنفسی کودک کمک کند.
  • درمان سرفه: برای درمان سرفه می توانید از ترکیب عسل و آبلیمو و داروهای گیاهی استفاده کنید.
  • تسکین دل درد: استفاده از مایعات گرم، دراز کشیدن، گرم کردن شکم کودک با پارچه می تواند.درد شکم را تا حدودی کاهش دهد.

استخدام پرستار کودک در منزل با هزینه مناسب

مراقبت از کودک بیمار کار دشواری است و باید نکات مهمی را در زمینه تغذیه کودک در نظر بگیرید. علاوه براین، فراهم کردن محیطی عاری از آلودگی و ویروس برای بهبودی کودک لازم است.

یک پرستار کودک باید توجه کافی در مراقبت از کودک سرماخورده داشته باشد و هر گونه علائم بیماری را به والدین کودک اطلاع دهد.

موسسه امیدنرسینگ با داشتن پرستاران حرفه ای و با تجربه آماده است.تا بهترین خدمات مراقبتی را برای کودکان، سالمندان و بیماران شما انجام دهد.

برای دریافت هرگونه اطلاعات در مورد اعزام پرستار بیمار در منزل می توانید با ما تماس بگیرید.

خدمات مرکز پرستاری امید

خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید