مزیت های نگهداری از بیمار در منزل

نگهداری از بیمار در منزل

در طول مدتی که بیماران در بیمارستان بستری هستند، اوقات و شرایط سختی را می گذرانند. محیط بیمارستان شرایطی را برای آن ها ایجاد می کند که بهبود بیماری را به تعویق می اندازد. یکی از روش های مناسب برای جایگزینی، نگهداری از بیماران در منزل است. در این مقاله قصد داریم از مزایای نگهداری بیمار در منزل شما را آشنا کنیم.

نگهداری از بیمار در منزل برای بیماران و خانواده های آن ها مزایایی دارد که منجر به تاثیرات روحی مثبت در بیماران می شود. در ادامه مقاله برخی از مزایای مهم نگهداری از بیمار در منزل را به شما بیان می کنیم.

نبود عفونت های بیمارستانی (در هنگام نگهداری از بیمار در منزل)

از نظر بهداشتی، خانه در شرایط ایده آل و بهتری قرار دارد. ولی در بیمارستان، بیمار در معرض عفونت و آلودگی های محیط و دیگر بیماران قرار می گیرد که ابتلا به هرکدام از بیماری ها، دوره درمان طولانی را به دنبال خواهد داشت.

بالا بودن روحیه بیمار در منزل

هر فردی در خانه خود احساس آرامش و خوشحالی دارد. هنگام بیماری، بی حوصلگی، کسلی و ناراحتی به سراغ بیماران می آید که اگر در خانه خودشان استراحت کنند این احساسات به طور چشمگیری کاهش می یابند.

عدم نیاز به بستری در بیمارستان

در برخی از بیماری ها زمانی که به شکل مزمن در می آیند، بستری در بیمارستان برای بیماران کاری از پیش نخواهد برد. به همین علت در این شرایط توصیه های مراقبت در خانه و استفاده از خدمات پرستاری پیشنهاد می شود.

نگهداری از بیمار در منزل - امیدنرسینگ

مدیریت بهتر رژیم غذایی در منزل

یکی دیگر از نکات مثبت مراقبت از بیمار در خانه، تنظیم رژیم غذایی است. در بیمارستان نیز بر اساس توصیه های پزشک غذای مخصوص به هر بیمار داده می شود ولی رسیدگی به این امر در منزل و کیفیت غذا بهتر و مناسب است.

ملاقات بیمار با دوستان

ملاقات بیمار یکی از کارهای مروج است که برای جویای حال بیمار صورت می پذیرد. ماندن بیمار در خانه سبب می شود عیادت به سهولت انجام بپذیرد.

دریافت خدمات اختصاصی

در بیمارستان هر پرستار وظیفه نگهداری و مراقبت از چندین بیمار را برعهده دارد، بنابراین گاهاً، بیمار در نوبت رسیدگی قرار می گیرد. این امر برای برخی از بیماری ها مناسب نیست و داشتن یک پرستار اختصاصی وضعیت بهتری را فراهم می سازد.

عدم نیاز به همراه بیمار

وقتی بیماری در بیمارستان بستری می شود، معمولاً نیاز است یک شخص به عنوان همراه کنار بیمار حضور داشته باشد. ولی افرادی که مشغله کاری زیادی دارند این کاربرای آن ها دشوار خواهد بود. بنابراین حضور پرستار در خانه باعث می شود تا بیمار نیازی به همراه نداشته باشد.

رسیدگی بهتر به توصیه های پزشک

در برخی موارد شاید اعضاء خانواده توانایی حضور و مراقبت از بیمار در طول شبانه روز را نداشته باشند در این صورت دارو ها و توصیه های پزشک با تاخیر انجام خواهد شد که مشکل ساز می شود. به همین دلیل کمک از پرستار می تواند این مشکلات را رفع کنند.

بستر مناسب برای حالت روحی بیمار

یکی از وظایف پرستاران، روحیه دادن به بیماران است. فردی که بیمار می شود به اندازه کافی دچار مشکلات و سختی ها است. به همین دلیل یکی از راه هایی که می تواند این سختی ها را به حداقل برساند یا از بین ببرد استفاده از پرستار و خدمات آن ها در خانه است. این روش نسبت به خدمات مخصوص بیمارستان ها که اختصاصی هستند ارزان تر و برای عموم مردم در دسترس می باشند.

این مقاله را هم بخوانید: مسئولیت های پرستار کودک در منزل

خدمات قابل ارائه توسط پرستار در منزل

  • توجه به سلامت روانی بیمار
  • تنظیم برنامه مراقبتی روزانه
  • توجه به عوارض دارویی بیمار
  • مراقبت از بیمار در مواقعی که بیماری وخیم است
  • کمک به جابجایی بیمار درتخت و تغییر در بستر
  • حفظ امنیت و ارزیابی محیط اطراف بیمار
  • ارائه توصیه های لازم در زمینه فراهم سازی محیط زندگی بیمار
  • انجام انواع تزریقات و پانسمان و سرم تراپی
  • توجه به زمانبندی مصرف داروها
نگهداری از بیمار در منزل - پرستار بیمار

 ویژگی های پرستار در منزل

هنگام استخدام پرستار بیمار در منزل باید به نکات مختلفی در پرستار توجه داشته باشید که به برخی از آن ها می پردازیم.

  • وضعیت بیمار را در زمان مناسب ارزیابی کرده و به موقع عکس العمل نشان بدهد.
  • با توجه به این که سلامتی یک بیمار در میان است، باید تمام فکر و ذهنیتش را به بیمار معطوف سازد.
  • از خوابیدن و صحبت کردن و یا هرکار دیگری که ذهنش را مشغول می کند، هنگام ساعات کاری حتی اگر بیمار خواب باشد اجتناب کند.
  • در زمان مشخص تعیین شده در محل حضور پیدا کند و در زمان مشخصی محل کار را ترک کند.
  • یکی دیگراز ویژگی بارز انتخاب پرستار این است که در شرایط مختلف و اتفاقات ناگهانی منعطف باشد.

شرایط استخدام پرستار در منزل

شما می توانید از طریق مراکز ارائه دهنده خدمات پرستاری در منزل که فعالیتشان منطبق با مجوز های وزارت بهداشت و درمان می باشد، اقدام به استخدام پرستار کنید.

  • مراکز مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • با توجه به این که وضعیت بیمار در طول شبانه روز متغیر می باشد از مراکزی که این خدمات را شبانه روزی ارائه می دهند استفاده کنید.
  • ساعاتی را برای ارزیابی عملکرد پرستار در نظر بگیرید.

مدت زمان نیاز بیمار به پرستار

بیماران بر اساس وضعیت بیماری، درمان و نوع بیماری به زمان های مختلف برای نگهداری و مراقبت نیاز دارند. در بیماری هایی که به صورت موقتی هستند و بعد از طول درمان فرد به طور کامل بهبود پیدا می کند، طبیعتاً نیاز به پرستار در مدت زمان زیادی لازم نیست. ولی در برخی موارد وضعیت بیمار بعد از مدتی، وخیم تر می شود، در این شرایط نیاز به پرستار بیمار بصورت دائمی می باشد.

اعزام پرستار همراه بیمار در کمترین زمان با موسسه امیدنرسینگ

موسسه امیدنرسینگ با همکاری دفتر آلفاطب و جذب پرستاران متخصص و آموزش دیده تلاش دارد تا بهترین خدمات را با هزینه مناسب به  بیماران، کودکان و عزیزان سالمند شما ارائه کند. برای دریافت هر گونه اطلاعات در زمینه اعزام پرستار مراقب در مدت زمان دلخواه کافی است با ما تماس بگیرید.

خدمات مرکز پرستاری امید

خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید
خدمات پرستاری امید

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید